פיתוח אפליקציות WEB / NATIVE לסלולאר (Apps)

יצירת יישומים לארגונים בעיר ראשון לציון וכל השאלות הנפוצות

בניית אפליקציה לעסקים לכלל המטרות האפשריות בראשון לציון והסביבה

יצירת יישומים לתאגידים מכל סוג: תרבות הצריכה זה לא עניין בלעדי לזמננו, ואף על-פי כן, רשת האינטרנט אשר הניעה עוצמתית את תהליך הגלובליזציה והניעה את הטכנולוגיה אל המצב שאנחנו מכירים אותה בה כיום, בהחלט פרסה את הצרכנות המאסיבית אל גדלים מדהימים. עוד ועוד בני אדם בכדור הארץ דורשים עוד ועוד חפצים ועזרה על-פי הדרישות שלהם, וכל הדברים הכי ספציפיים שהם רוצים, ברמות הכי אישיות. ודאי שהתגובה של עולם הסחר לעולם לא מגיעה באיחור – התופעה טופחת בכל יום יותר – מנהלים מסכימים שראוי להזמין אפליקציה למסעדות, חדרי בריחה, חברות וכו' שבבעלותם. בעלי עסקים מבינים עם הזמן את הרווח שבבניית אפליקציות על-מנת לספק חוויה טכנולוגית (ותדמית מתקדמת לעסק) מול הלקוח הקיים ו/או הפוטנציאלי. עם זאת, האם למרות האמור לעיל, מדובר במעשה שכדאי לנו לעשות?

בשורות הבאות ניתן מענה לשאלת השאלות: מה נחוץ להזמנת יישומון לעסק ואיך יישומון Mobile יש ביכולתו למנף את החברה שלכם? נתינת אפשרות ללקוחות קיימים ופוטנציאלים יכולת תקשורתית מתקדמת עם החברה לאט לאט נהייה דבר שהוא חובה. כשהצוות קיים ומצוי בנייד של הצרכן וכאשר ההתקשרות מתבצעת בשיטה של התראות ס.מ.ס ונוטיפיקציות באופן קבוע, הוא בונה תחושה של ביטחון והוא יצטייר באור הזרקורים, לטובה, אל מול עסקים המתחרים לו.
יש קורולציה ברורה: אם לצרכן מתאפשר בלי קושי להיות במגע, ודאי שגם יהיה רחב יותר המחזור העסקי. יישומי אייפון ואנדרואיד לעסק יש בהם להעלות את נפחן וגודלן של ההזמנות על ידי כך שלבצע קנייה נהיה כזה קל, להגדיל את קביעות התקשורת עם הקליינט ולטפח מערכת יחסים אמיתית, באותה הזדמנות רצוי אף לתת מענה לקונה שיבצע שימוש נכון וכדאי יותר ב אפשרויות שבית העסק נותן ע"י הצגה של נתונים ענייניים על מסך הטלפון.

לסיכום ההקדמה, אפליקציה לעסק בלבד אך זה נושא שולי. הכרחי לבדוק בדיוק את מה שהעסק מעוניין להשיג בטווח זמן נתון בסיועו של המפתח של היישומון על-מנת שבוודאות נדע שהיישומון יתאים לרצונותיו וצרכיו של הלקוח (וכמובן של בעל העסק), ויהפוך את העסק לבולט ביותר בתחום לעומת המתחרים.
פיתוח אפליקציות WEB / NATIVE לסלולאר (Apps)

על מה נכון לשים לב בבניית יישומים?

בראש ובראשונה מה שחשוב זה הקלה על הלקוח, כמו לפתור קושי שיש בחברה. אפליקציות שביכולתן לפתור עניין , זה יכול להיות להקל על הלקוח לבצע דברים רבים יותר במינימום דקות, לעשות שימוש נכון ויעיל בתכונות המוצר, לצמצם בזבוז שירות המוצע ולהעניק לחברה Image (תמונה) רצינית ועניינית לעיני צרכנים שמצויים אצלכם ושעתידים להיות, כמובן יד ביד עם טיפול ברצון הלקוח באופן סבלני, כל השיטות הללו הוכיחו את עצמן לאחרונה כמאוד משתלמות בטווח הרחוק. החברה או התאגיד צריכים לייצר מתווה של הפעולות שעל היישומון להציא לפועל, בהתבסס על רזי המקצוע, שכל חברה יודעת לפי התעסקותה בתחום שלה. כדי שנוכל להשיג את המטרות על הדרך הכי ראויה, חכם יהיה לחפש בונה אפליקציות עם הוכחות להצלחותיו שקשוב לצרכיך ורצונותיך. צוות המפתחים של החברה שעניינה להקים את היישומון מוכרחים להציג בפניכם שאלות כיצד הינכם משיקים את השירות או המוצר כיום. צוותה של החברה שעתידה לפתח את היישומון מוכרחים להקשות קושייות על החברה על הצרכים האמיתיים שלה, אלו לא רק יעזרו להם להתאים לכם אפליקציה נהדרת, אלא גם יאפשרו לכם להבחין אם החבר'ה האלה קולטים את הקטע את הסוגייות והמטרות של הארגון. אם מתאפשר, כדאי לשאול את המתכנתים אם הם יכולים להציג בפניכם דוגמית של איך האפליקציה הסופית תיראה.

מהי הדרך בה בעלים של חברה יכול להיות בטוח שאותו יישומון שקנה במיטב כספו לא יילך לאיבוד בתוך ים היישומים שיוצאים בכל יום?

חוק מספר 1 הוא שהיישומון צריך להיות רלוונטית בשביל הקונים. השיטה הנכונה להבטיח שהיישומון ששילמנו עליו לא יטבע בשפע היישומים שמשווקים בכל עת היא לבדוק שהוא מביא יתרון מהותי לאלו אשר בחרו להוריד אותו ולא חד-פעמי, כאמור, אלא באופן שיהיה תמידי. אם הקונה מייחס ליישומון מעמד של תוצר שימושי ויעיל עבורו, הסירו דאגה מלבכם – הוא ישוב לתוכו, ישתמש ועל-ידי כך יגיעו גם הרכישות.

מה המחיר של לבנות יישומון בשביל חברה זעירה בראשון לציון?

תשובה מורכבת לשאלה מורכבת. התעריפים משתנים ואחד הגורמים הקריטיים הוא כמה זמן ייקח לפתח (ע"פ מורכבות) את היישומון ובמה הוא עוסק בדיוק. לפתח יישומון פשוטה יחסית עם עסק חזק בתחום יעלה בערך בין 7,000 שקלים עד 19,000 שקלים יישומונים יותר מסובכים יחסית, יתומחרו במספרים גבוהים יותר. מפתחים בארגון עם פז"מ בתחום אמור להיות מסוגל להעניק לכם מחיר מוערך בתום דיון של כשעה וחצי. מחיר של לפתח את היישומון לעסק להיות הוגן מול העובדה ששהוא כן פותר בעיה עסקית אמיתית.

שאלה: התאמת היישומון למערכות רבות (כמו iOS, Android) זה למעשה אומר לשלם כסף רב ממה שחשבנו?

בלי ללכת סחור-סחור: התשובה חיובית רוב הזמן. במידה והכרחי לכם שהיישומון יעבוד במערכות מגוונות וביותר מכשירים סלולריים, כמו אייפון ו-Android, יכול להיות שמה שאתם צריכים לעשות זה להזמין יישומון מסוג ווב ולא לבקש שיכינו לכם נייטיב. השיטה Web application זו הדרך הישירה ביותר כדי שהיישומון יתפקד על גבי מחשבים, ניידים וטאבלטים כאחד, זה במידה והיישומון תוכנת ועוצב ע"י צוות רציני, מן הסתם. אפשר להבין מידע בנושא השוני שישנו במערכות המגונות בלינקים הבאים:

מהי הרווח הסופי, פלוס מינוס, בהזמנת יישומון בהזמנה אישית עבור ארגון מזערי?

זו שאלה שלא פשוט לענות עליה באופן חד משמעי, הדברים תלויים במה עושה היישומון ועד כמה מורכבת הפונקציה הזאת. במצב בו מחירי הפיתוח של היישומון חוזרת לבעלים שלה בשנים-עשר החודשים הראשונים מאז ההשקה, זה צעד שאתם בהחלט רוצים לעשות עבור העסק שלכם. גם זו אינה בעיה לבדוק אם היישומון מצליח למזער את מס' הדקות הנצרכות לגלוש ולבצע רכישות ב-15%, ולחלופין להפחית בזבזנות של שירות המוצע ב-11 אחוזים וזו רק ההתחלה. בבחינת הרמה של ההשתלמות (כלומר עד כמה ההשקעה משתלמת), חובה לבדוק גם את הגורמים שמהווים את ה"הפסדים" של החברה, בכל היבט, שהיישומון עתיד בראשון לציון והסביבה להמעיט.

כשהיישומון הושלם, מהי הגישה על-פיה נכון לרוכש השירות להגיע איתה לצרכנים עתיידים ונוכחיים?

הגישה הכי ראויה להוצאת יישומון לשוק זה דרך עמוד ברשת. במידה ואנחנו מתעסקים ביישומון מסוג Native, אותו אפשרי להטמיע בטלפון בארכיון היישומים שייעודי למערכת ההפעלה (גוגל פליי למשל), רצוי לבדוק קצת את המילים הרלוונטיות במנועי חיפוש זמן מה בטרם ההשקה של היישומון לחנות. יחד עם זאת, תוכלו לספר לאנשים על היישומון החדש על-ידי שימוש ברשימת תפוצה, או להסתייע בהמחלקה לשיווק שלכם. בהתחשב באופי האפליקציה, ראוי לתת את הדעת על צילום ועריכה של קטעים קצרים ולהעביר אותם אל כל פלטפורמה רלוונטית: פייסבוק, יוטיוב, ואפילו הטמעה באתר החברה.

מתי וכמה תדיר חכם יהיה בערך בראשון לציון לרענן את היישומון?

בהתאם להסברים הקודמים, תשובה נורמלית וקצרה נוכל לתת רק אם נבין את תכלית היישומון הרלוונטי. במקרה והיישומון מספק מידע רלוונטי, נעדכן אותו באופן קבוע, כי אם לא כך, אין טעם לעבוד קשה בשביל ייצור יישומון מהסוג הזה. יישומים עם מטרות אחרות רצוי לעדכן פחות או יותר כל 12 חודשים. נעשה זאת במטרה שהיישומון יעבוד חלק עם כל השינויים בתוך הפלטפורמות השונות כמו iPhone וגלקסי,

יישומון זה משהו שכדאי לחברה בכל מצב?

במקרה שהחברה לא מצליחה לשים פוקוס על קושי בשירות אשר היישומון אמור לטפל בו / בהם, ראוישלא יפתח אפליקציה כלל. אך לשוחח עם צוות פיתוח של יישומים, זו אחת הדרכים לקלוט פתאום אתגר במוצר שלא ראינו קודם.

נקודות נוספות שיש לבעלים הנבון לחשוב עליהם בטרם מתחילים עם השקה אישית של יישומון

בזמננו אנו יש פתרונות ברשת שביכולתן לגרום לשיפור באופן כבד-משקל הרגלי עבודה שליליים שיש לעסק. דוגמה אחת היא הזמנות. למפיצים קטנים ישנן אופציות של להזמין אצלם בדף הרשת ששייך להם שלעיתים קרובות לא מתפקדות בכלל בסמארטפון. כאן בדיוק נכנסת לתמונה ההיישומון לסמארטפון – הנגשת אפשרות ההזמנה זה אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לפער בינכם (והחברה שלכם) ולבין המתחרים שלכם. דרך-אגב, זה בדיוק למה יש כמות של קניות מאתר Amazon. האתר הפופולרי הפך את התקשורת של המשתמש איתו לדבר קל ופשוט נורא. זה עושה את העבודה ל-"Amazon"? אם כך זה מתאים גם לחברה קטנה. עיצוב, פיתוח והשקה של יישומון ליזמים בראשון לציון – בואו להתייעץ עם צוות המפתחים שלנו, מפגש והצעות גמישות, שלחו לנו הודעה עכשיו. פיתוח אפליקציות WEB / NATIVE לסלולאר (Apps)

About the author